سوال: اقامت و پذیرش

لیسانس زمین شناسی هستم و مایل به تحصیل در کره یا چین . به نظر شما تسلط نصفه و نیمه به زبان کره ای و تسلط کامل به زبان انگلیسی چقدر شانس بورسیه شدن در دانشگاه های کره ای به من میدهد ؟

خیر کمکی نمی کند شما باید رزمه قابل قبولی داشته باشید.

همچنین داشتن توصیه نامه از دکترهای ایرانی هم در آن موثر است ؟

یکی از مهمترین مولفه ها در گرفتن بورسیه توصیه نامه از استادید می باشد.

در ضمن در صورت تحصیل امکان اقامت دائمی در آنجا وجود دارد یا خیر ؟

بلی در صورتی که بتوانید کار مناسب پیدا کنید. که ین هم آسان نیست چون کره ای ای هاز کار کردن ننگ ندرند و همه کاری می کنند. از این گذشته رقابت خیلی زیاد است و تقریبا کار پیدا کردن خیلی خیلی مشکل. زندگی م اینجا برای ما ایرانیها آسان نیست.

  1. پژمان رضاخانی
    September 2, 2009 at 11:38 am

    با سلام
    من از دانشگاه ملی سئول پذیرش برای فوق لیسانس گرفتم. خواستم بدونم امکان کار پیدا کردن در دانشگاههای کره چگونه است و سطح این دانشگاه چگونه است. ضمنا هزینه اقامت دانشجویی برای یک فرد متاهل با همسر ماهیانه چقدر است اگر بیرون از خوابگاه دانشگاه باشند.

    با تشکر
    رضاخانی

    • مدیر
      September 2, 2009 at 3:51 pm

      من از دانشگاه ملی سئول پذیرش برای فوق لیسانس گرفتم. خواستم بدونم امکان کار پیدا کردن در دانشگاههای کره چگونه است و سطح این دانشگاه چگونه است.

      این دانشگاه بهترین دانشگاه کره می باشد. امکان کار پیداکردن پایین است. تقریبا غیر ممکن. در حقیقت شما اجازه دارید 20 ساعت در هفته کار کنید. الته با اجازه استاد مشاورتان که به نظر من غیر ممکن است.

      ضمنا هزینه اقامت دانشجویی برای یک فرد متاهل با همسر ماهیانه چقدر است اگر بیرون از خوابگاه دانشگاه باشند.

      400 هزار ون کرایه خانه و اینترنت + 30 هزار ون بیمه + مابقی حدود 400 هزار ون.

  2. roshanak
    September 2, 2009 at 7:41 pm

    سلام
    برای تحصیل در کره باید زبان کره ای رو کامل بلد باشیم؟شرایط پذیرش برای فوق لیسانس حسابداری چه طوریست؟

  3. roshanak
    September 5, 2009 at 8:09 pm

    سلام،
    من مدت ها بود دنبال اطلاعاتی از تحصیل در کره می گشتم.خیلی ممنونم که این فرصت رو در اختیارم گذاشتین.من فارغ التحصیل رشته حسابداری هستم.می خواستم بدونم ادامه تحصیل وبورسیه شدن این رشته در کره به چه شرایطی از قبیل معدل(بایدچند باشه؟)،آزمون و…لازم داره.آیا برای حسابدار اونجا کار پیدا می شه؟خیلی ممنونم.

    • مدیر
      September 6, 2009 at 1:35 am

      من فارغ التحصیل رشته حسابداری هستم.می خواستم بدونم ادامه تحصیل وبورسیه شدن این رشته در کره به چه شرایطی از قبیل معدل(بایدچند باشه؟)،آزمون و…لازم داره.آیا برای حسابدار اونجا کار پیدا می شه؟

      اول از هر پیز اینجا حسابدار کار پیدا نمی کنه کره کشور مهاجر پذیری نیست و کار پیدا کردن حتی برای خود کره ای ها هم مشکل است. رقابت خیلی بالاست.
      دوما رشته های علوم انسانی تا اونایی که من میدانم کمک هزینه نمی دهند. و من تا بحال دانشجوی خارجی علوم انسانی ندیده ام. اگر هم باشد همه دروس و کلاس ها به زبن کره ایست.

  4. sahar
    September 15, 2009 at 9:15 am

    سلام ببخشید میشه بگیدشرایط یکی که میخواد بره اونجا وفارغ التحصیل زبان کره ای بشه چه جوریه؟
    خیلی ممنون اگه یکمی توضیح بدین

  5. ف
    October 2, 2009 at 1:45 pm

    سلام.من فارغ التحصیل رشته ی کامپیوتر سخت افزار هستم.معدلم هم 15.می خواشتم اطلاعاتی درباره ی پذیرش در دانشگاههای کره بگیرم.آیا شانس دارم؟

  6. david
    October 7, 2009 at 3:22 pm

    سلام
    می خواستم بدونم چطوری از دانشگاه سئول پذیرش گرفت
    آیا باید فرم خاصی را دانلود کنیم؟
    آیا دانشگاه سئول رشته روباتیک دارد؟
    خیلی خیلی ممنون

  7. amin
    October 9, 2009 at 4:16 am

    سلام درمورد پذیرشمهندسی مکانیک در مقطع فوق لیسانس اطلاعاتی می خواستم.

  8. shiva
    October 20, 2009 at 9:43 am

    سلام
    من ليسانس اقتصاد از دانشگاه آزاد هستم و معدلم زياد جالب نيست. به زبان انگليسي تا حدودي مسلط هستم. به نظر شما شانس پذيرش من در يک دانشگاه معتبر در مقطع فوق ليسانس چقدره؟
    ممنون به خاطر وقت و اطلاعاتتون

    • مدیر
      October 22, 2009 at 12:35 am

      سلام
      من ليسانس اقتصاد از دانشگاه آزاد هستم و معدلم زياد جالب نيست. به زبان انگليسي تا حدودي مسلط هستم. به نظر شما شانس پذيرش من در يک دانشگاه معتبر در مقطع فوق ليسانس چقدره؟
      ممنون به خاطر وقت و اطلاعاتتون

      من تحصیل در رشته های علوم انسانی را در کره توصیه نمی کنم. مخصوصا اساتید کمتر می توانند انگلیسی صحبت کنند. مراجع درسی هم اکثرا به زبان کره ایست.
      لی مدیریت تجارت الکتونیک (MBA) در کره رشته خوبی است.
      شانس شما بستگی به رزمه شما دارد.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

