Home > اطلاعات مفيد > چگونه چربي را در رژيم تان كاهش دهيد؟

چگونه چربي را در رژيم تان كاهش دهيد؟

چگونه چربي را در رژيم تان كاهش دهيد؟

كاهش چربي در رژيم بدان معني نيست كه عمري را با غذاهاي خشك و بي مزه سپري كنيد. اينكه شما احساس نياز مي كنيد كه وزنتان را كم كنيد، يا فقط چربي تان را كمي كاهش دهيد، بسيار خوب است. قدم هاي زير به شما كمك مي كند تا به اهداف رژيمي خودتان برسيد.

1- كاهش يا حذف محصولات حيواني كه داراي چربي بالايي هستند، مهم است.اين محصولات شامل گوشت قرمز ، مرغ ، ماكيان و بعضي از محصولات لبني مثل شير پرچرب، خامه و كره مي باشند.

اگر مي خواهيد گوشت يا مرغ بخوريد، بي چربي ترين قسمت هاي آن را انتخاب كنيد در ماهي نيز آن قسمت كه كم چرب تر است ،انتخاب كنيد.

2- از كتاب هاي آشپزي استفاده كنيد كه غذاهاي خوش مزه و سالمي را آموزش مي دهند.

3- مقدار سبزيجات تازه و ميوه را در رژيم غذايي تان افزايش دهيد. تا جايي كه ممكن است، آنها را به صورت خام بخوريد.

4- روش پختن تان را تغيير دهيد. غذاها را روي آتش كباب كنيد، در فر بگذاريد، به جاي اينكه آنها را سرخ كنيد، بخارپز يا آب پز كنيد.

5- به جاي استفاده از شيشه روغن يا چربي از اسپري روغن براي پخت سبزيجات استفاده كنيد و تنها ته ظرفتان را كمي چرب كنيد.

6- تا مي توانيد از محصولات كم چربي يا بدون چربي موجود استفاده كنيد. براي مثال مي توانيد از ماست بدون چربي استفاده كنيد.

7-از پنير كم چرب استفاده كنيد و شير كم چرب بنوشيد ( 1/5 درصد چربي)

8- چربي گوشت مرغ يا بوقلمون را بگيريد.

9- مقدار مغزها و آجيل را كاهش دهيد، خوردن انواع كره هاي بادام زميني ، دانه هاي روغني و زيتون را كاهش دهيد.

10- به عنوان ميان وعده از ميوه تازه، ذرت بو داده كه بدون روغن درست شده استفاده كنيد.

11- برچسب روي غذاهاي آماده را بخوانيد.
نكات مهم:

بدن شما به طور طبيعي به مقدار كمي چربي نياز دارد كه بايد آنها را در رژيم غذايي تان جاي دهيد. چربي هايي كه براي شما مناسبند چربي هاي غير اشباع با يك، دو و يا چند باند دوگانه هستند كه از منابع گياهي درست مي شوند، مانند روغن زيتون و كره بادام زميني.

اگر شما نگراني يا سوال داريد، قبل از درگير شدن با هر مسئله اي درباره سلامتي تان، با يك پزشك يا متخصص تغذيه مشورت كنيد. اطلاعات فوق به عنوان جايگزيني براي مشورت هاي حرفه اي پزشكي و يا درمان نيست.

معصومه آيت اللهي – كارشناس علوم تغذيه

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: