Home > اطلاعات مفيد > شهردار سئول در سال ۱۳۵۴: اميدوارم روزي سئول هم مانند تهران شهر پيشرفته‌اي گردد

شهردار سئول در سال ۱۳۵۴: اميدوارم روزي سئول هم مانند تهران شهر پيشرفته‌اي گردد

테헤로

پيش از انقلاب به دنبال مسافرت شهردار وقت تهران به سئول در سال ۱۳۵۴ درجهت همكاري بين دو كشور سنگ بناي دو خيابان بزرگ در پايتخت دو كشور گذاشته شد.تهرانخياباني در تهران با نام سئول و خياباني در سئول با نام تهران در اين قرار داد شهردار سئول آروز مي كند اين تفاهم باعث گردد تا سئول نيز به مانند تهران شهر پيشرفته اي گردد و اين درست در زماني بوده است كه وضعيت اقتصادي مردم كره نابسامان بوده است.نكته جالب آن است كه خيابان تهران تنها اسم خارجي در ميان خيابان هاي سئول است

حال با گذشت ۳۳ سال خيابان تهران مبدل به اصلي ترين، زيباترين و گرانقيمت ترين خيابان سئول شده است.دفاترصدها شركت عظيم تجاري ـ صنعتي و دفاتر شركت هاي بزرگ بين اللملي از قبيل ياهو و برجهاي بلند اين خيابان كه يك سرمايه گذاري بيش از ۱۰۰ميليارددلاري را به خود جذب كرده است در اين خيابان قرار دارد و اين در حالي است كه خيابان سئول در تهران تنها اتوباني به خود ديده است.
اينك اين دو خيابان جلوه معني داري به داستان توسعه يافتگي اين دو شهر و كشور بخشيده است. معنايي كه براي ما ايرانيان بسيار درد آور و قابل تامل است . و جالب آنكه رويايي كره اي ها براي تبديل به ايران توسعه يافته با گذشت سي و چند سال برعكس شده است و تبديل به روياي ايرانيان براي رسيدن به كره شده است.
در يك مقايسه تطبيقي سرعت عمل و پيشرفت كره و ايران را در جهت توسعه يافتگي با مشاهده سرنوشت دو خيابان سئول در ايران و خيابان تهران در كره مي توان به وضوح ديد.

  1. سينا
    April 24, 2009 at 5:35 pm

    chi begim man ke dige az iran naomid shodam

  2. nadere
    October 30, 2009 at 3:31 am

    واقعا چه کار میشه کرد آه….

  1. No trackbacks yet.

Leave a comment